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皆様こんにちは!
レッスン紹介、次はPFクラスです。PFクラスは小学1、2年生クラスで、水曜日はエネルギッシュな2年生がレッスンを受けています。写真はTPR(英語を聴いて体を動かす)の”Play baseball”です。指示をするとすぐに、生徒たちはボールを投げるジェスチャーをしていました!
Hello, everybody!
The next lesson introduction is PF class. In PF class, I have two energetic students who are in the second grade. The picture shows “Play baseball” of TPR that the kids do some exercises when listening English commands.
Students did the gesture of throwing the balls as soon as I gave them the command!
レッスンの始めは、まず自己紹介から。この日は自分の苗字、名前を口頭で綴れるように練習しました。
“My last name is Hando” “That’s H-A-N-D-O”. というようにです。口頭で言うのは書くより少し難しいのですが、上手に言えていました。
The first of the lesson is students’ introduction. This day, I had them practice speaking the spell of their first names and last names.
Speaking the spell is more difficult than writing the one, but they could say very well.
とっさの一言表現では、公園や教室、友達の家などでの会話を英語で習得します。
“May I go to the bathroom?” “Can I use it?” など講師が言った表現が、セリフのどこにあるかを
さがして”Here!”と答えます。
In Useful Expressions, students learn the talking expressions in the park, in the classroom, and in the friend’s house.
They find the bubble that the teacher says, they point it and say “Here!”.
月に一度の単語テスト。PFクラスでは、月に50個ほど学習します。聴いた順に番号を書くなどの問題に一生懸命取り組んでいます!
This is the vocabulary test once a month! In PF class, students learn about fifty new words a month.
They are taking the questions that they listen words and number the order really hard!
PFクラスの生徒はまだまだ動き回る事が大好きなので、英語で体を動かす事も大切です。
この日のTPRは盛りだくさん。”Put your hands up” “Put your legs up”などで、上げ下げ運動も行いました。
The student in PF class still like to move around very much, so it is important for them to do some exercises using English.
The TPR of this day has a lot of things! They also did some up-down exercises.
“Ride a motorcycle”の指示で、バイクに乗ったつもりで教室を歩き回ります。
With the command “Ride a motorcycle”, the student walk around the classroom pretending to ride a motorbike.
新出単語の学習です。テレビモニターで確認した後、チャンツで声出しをします。去年覚えた単語もあるので、生徒たちは元気に発音してくれます。
The next is studying the new words. The students check the words, say the words with the chants.
They can pronounce the words well because they had already learned some of them last year.
フォニックスタイム。今回からライミングと言って、同じ音を含む単語を学習しています。例えば、
“at”という音は、”hat, mat, cat”等に共通して使われています。
Phonics time! From this lesson, I have the students learn the words that have the same sounds called rhyming.
For example, the sound of “at” is used in “hat, mat, cat” etc.
アルファベットカードを使ったゲームも、時々行っています。この日は、大文字と小文字をペアで覚えてもらう為に、神経衰弱をしました。特に覚えにくい小文字”b,d,p,q”も入れました。
I sometimes do some games using the Alphabet cards for the students. This day, students tried concentrations to remember the pair of capital and small letter.
I also used the letter “b, d, p and q”, which are difficult to remember.